MyAIDA to Twój osobisty portal turystyczny, dostarczający użytecznych informacji (w tym dane dotyczące rezerwacji, planu podróży czy usług dodatkowych). MyAIDA umożliwia również wstępne rezerwowanie wycieczek, zabiegów AIDA Body & Soul Spa miejsc w restauracjach i wielu usług, które umilą i ułatwią Twoją podróż.
Nie wszystkie atrakcje są dostępne po wejściu na pokład. Aby uniknąć sytuacji braku miejsc na wymarzonej wycieczce lub w wybranej restauracji najlepiej zalogować się do swojego konta na portalu i zarezerwować usługi z odpowiednim wyprzedzeniem. Poza gwarancją miejsc, na portalu często czekają na nas wyjątkowe niespodzianki w postaci atrakcyjnych rabatów.
- Można na przykład nabyć kupon o wartości €100 na zakupy z sklepie bezcłowym w cenie €90.
- Możecie zrobić niespodziankę solenizantowi zamawiając mu wyjątkowy tort urodzinowy zaserwowany w dniu jego święta.
- Jeśli martwisz się, że podczas dnia na morzu nie znajdziesz wolnego miejsca w strefie relaksu nad basenem – nic prostszego! Na portalu jest możliwość zarezerwowania leżaków w kameralnej przestrzeni dla dwojga w określony dzień.
- Jeśli podróżujesz z małym dzieckiem możesz zarezerwować wózek czy barierki do łóżka.
- Na portalu znajdziesz też takie usługi jak dodatkowa poduszkę, pen-drive, ekspresowe pranie, a nawet prywatny ekspres do kawy w kabinie.
Te i wiele innych możliwości czeka na was na portalu MyAIDA, do którego dostęp możliwy jest już 24 h po dokonaniu rezerwacji rejsu (dla pasażerów z opcją AIDA Premium, w przypadku ofert Vario – dostęp możliwy jest na 90 dni przed rozpoczęciem rejsu).
Z rezerwacją wybranych usług nie należy zwlekać do ostatniej chwili, gdyż możliwość ta wyłączana jest 3 dni przed rozpoczęciem morskiej przygody.
Rejestracja jest obowiązkowa
Dostęp do serwisu MyAIDA jest niezbędny, aby móc uzupełnić dane osobowe wymagane do odprawy, tzw. „manifest AIDA”. Jeśli pasażer zapomni o uzupełnieniu danych, system sam wyśle do niego wiadomość przypominającą na adres mailowy podany podczas rejestracji.
Z serwisu należy również wydrukować dokumenty podróżne niezbędne do nadania bagażu oraz pełnej odprawy i wejścia na pokład statku.
Jak uzyskać dostęp do indywidualnego panelu na MyAIDA?
- Krok 1: Wpisz swoje imię i nazwisko oraz numer rezerwacji. Numer rezerwacji znajduje się w potwierdzeniu rezerwacji.
- Krok 2: Wprowadź swoje osobiste hasło. Gdy logujesz się po raz pierwszy, wyślemy Ci początkowe hasło w ciągu 10 minut za pośrednictwem poczty e-mail w celu zabezpieczenia Twoich danych. Proszę użyć tego hasła tylko raz i ustawić po zarejestrowaniu własnego hasła do MyAIDA. Jeśli zapomniałeś hasła, kliknij przycisk "Poproś o nowe hasło" w drugim kroku logowania. Jeśli jesteś towarzyszem podróży, poproś podróżnika o przesłanie hasła (u góry MyAIDA).
Wejdźna stronę: https://aida.de/login/myaida
Nasza wskazówka: Zarejestruj się w Klubie AIDA i użyj loginu do klubu (nazwa użytkownika / numer klienta i hasło). Możesz zobaczyć wszystkie swoje podróże z AIDA i nie potrzebujesz numeru rezerwacji swojej obecnej podróży do logowania.
Jeśli nadal nie możesz się zalogować do MyAIDA, skontaktuj się z nami.
-
O co chodzi z bezgotówkowym systemem płatności?
Na pokładzie statku nie używa się gotówki. Pasażerowie w momencie zaokrętowania otrzymują karty elektroniczne, które są kartami identyfikacyjnymi, płatniczymi oraz kluczami do kabiny. Za pomocą karty pasażer reguluje swoje wydatki na pokładzie a pod koniec rejsu otrzymuje zestawienie wszystkich należności. Rachunek reguluje się w recepcji przed wyokrętowaniem za pomocą gotówki lub karty kredytowej. Kartę kredytową należy wcześniej zarejestrować a jeżeli płatność jest gotówką to wpłacić depozyt. Jedynym miejscem na statku, w którym operuje się gotówką jest kasyno.
-
Co w sytuacji, w której na trasie rejsu znajdują się kraje, do których obywatele polscy potrzebują wizy?
Niestety udział w rejsie nie zwalnia nas z obowiązku ich posiadania. Są jednak pewne odstępstwa od normy i czasami wizę można wykupić na statku, bez konieczności załatwiania jej w kraju. Niestety nie dotyczy to wizy amerykańskiej, w sytuacji której procedury są standardowe. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Cruise & Travel Group.
-
Czy przed wyjazdem potrzebne są jakieś specjalne badania albo szczepienia?
Badania nie są konieczne a szczepienia wymagane są tylko w sytuacji niektórych krajów tropikalnych. Informacje na temat obowiązkowych lub zalecanych szczepień można uzyskać w najbliższym Sanepidzie lub u naszych pracowników.
-
Czy z uwagi na nasze członkostwo w Unii Europejskiej musimy posiadać paszport, czy wystarczy dowód?
Z dowodem możemy podróżować tylko po krajach należących do Unii i nawet jeżeli na trasie rejsu jest tylko jeden kraj do niej nie należący, to musimy posiadać paszport. Bez niego nie zostaniemy zaokrętowani a deklaracja, że nie będziemy schodzili na ląd w tym kraju również nie pomoże. Nasz paszport powinien być ważny minimum 6 miesięcy od momentu zaokrętowania na statek.
-
Jaki język obowiązuje na statkach AIDA Cruises?
Na pokładzie statków AIDA obowiązującym jest język niemiecki. Wszelkie broszury informacyjne drukowane są w tym języku. Wszyscy członkowie załogi mówią natomiast zarówno w języku niemieckim jak i angielskim. Również najważniejsze ogłoszenia, a także menu w barach i restauracjach dostępne są w języku angielskim.
-
Karta pokładowa – co to takiego?
Karta pokładowa pełni jednocześnie kilka funkcji – jest kartą płatniczą, dokumentem tożsamości i kluczem do kabiny. Kartę tę nosimy przy sobie przez cały rejs. Szczególnie trzeba o niej pamiętać podczas wizyt w kolejnych portach. Wtedy muszą ją mieć przy sobie również dzieci. Każdorazowo przy zejściu i powrocie na statek musimy ją okazać ochronie, która wyposażona w specjalny czytnik będzie miała możliwość nas zidentyfikować.
-
Jak to jest na statku jeśli chodzi o osoby palące papierosy?
Na statkach wycieczkowych obowiązuje zakaz palenia papierosów we wnętrzu statku. Wyjątek stanowią kabiny z balkonami. Poza tym na pokładach są wydzielone strefy dla palących, gdzie umieszczone są popielniczki – również przy basenie i na pokładach spacerowych.
-
Czy na statku jest opieka medyczna?
Na statku dostępna jest opieka medyczna. Swoje dyżury pełnią lekarze i pielęgniarki, informacja o godzinach dyżurów zawsze podana jest w broszurze informacyjnej, która trafia wieczorem do naszej kabiny. Konsultacje lekarskie są dodatkowo płatne. Dostępne jest również pogotowie całodobowe, numer alarmowy również znajduje się w informacjach w broszurze.
-
O co chodzi z napiwkami dla obsługi na pokładzie statku?
Napiwki to już tradycja rejsów wycieczkowych. Są one rozdzielane pomiędzy obsługą Państwa kabiny i stolika w restauracji. Dla Państwa wygody napiwki na statkach AIDA są już wliczone w cenę rejsu i nie trzeba mieć przy sobie środków na uhonorowanie obsługi.
-
Czy w trakcie rejsu mogą być odczuwalne objawy choroby morskiej?
Podczas ustalania tras rejsów wybiera się okresy, w których warunki atmosferyczne są najlepsze w danym regionie świata. Niestety w ostatnich latach zdarza się coraz więcej anomalii i zmian pogodowych. Dlatego statki wyposaża się w nowoczesne systemy stabilizatorów, które minimalizują jakikolwiek dyskomfort prawie do zera. Oczywiście kwestia choroby morskiej jest bardzo indywidualną sprawą i dla niektórych osób już świadomość przebywania na statku jest niekomfortowa. To tak jak z jazdą autobusem, jedni nie mają żadnych problemów, inni muszą stale zażywać leki.