Karaiby i Małe Antyle z Jamajki
24.11.2024 - 08.12.2024
14 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się na Jamajce a kończy na Martynice. Na trasie Dominikana, Tortola, Antigua, St. Maarten, Gwadelupa, Roseau, St. Lucia i Barbados.
ceny od
€849/os.
Wyspy Karaibskie z Barbadosu 1
28.11.2024 - 12.12.2024
14 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy na Barbadosie, a trasa przebiega przez Saint Vincent i Grenadyny, St. Lucię, Dominikę, Antiguę, Saint Kitts i Nevis, Dominikanę, Arubę, Curacao i Grenadę.
ceny od
€849/os.
Wyspy Karaibskie z Dominikany
30.11.2024 - 14.12.2024
14 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy na Dominikanie. Na trasie St. Maarten, Antigua, Gwadelupa, Roseau, St. Lucia, Barbados, Martynika, Grenada i Aruba.
ceny od
€1799/os.
Wyspy Kanaryjskie i Madera
01.12.2024 - 08.12.2024
7 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy na Gran Canarii, a na trasie Madera, Teneryfa i Fuerteventura. W cenie opłaty portowe, napiwki oraz piwo i wino do posiłków.
ceny od
€999/os.
Z Dubaju do Bangkoku
02.12.2024 - 23.12.2024
21 noclegów
Rejs z Dubaju do Bangkoku. Na trasie Oman, Malediwy, Sri Lanka, Malezja, Singapur, Wietnam, Kambodża i Tajlandia.
ceny od
€1199/os.
Hiszpania, Portugalia i Wyspy Kanaryjskie
08.12.2024 - 20.12.2024
12 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy Majorce. Na trasie Sewilla, Lizbona, Fuerteventura, Lanzarote, Malaga, Cartagena i Walencja.. W cenie opłaty portowe, napiwki oraz piwo i wino do posiłków.
ceny od
€699/os.
Wyspy Kanaryjskie i Madera
15.12.2024 - 22.12.2024
7 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy na Gran Canarii, a na trasie Madera, Teneryfa i Fuerteventura. W cenie opłaty portowe, napiwki oraz piwo i wino do posiłków.
ceny od
€629/os.
Tajlandia, Malezja, Singapur i Wietnam
23.12.2024 - 06.01.2025
14 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy w Bangkoku, a trasa przebiega przez Tajlandię, Malezję, Singapur i Wietnam. W cenie opłaty portowe, napiwki oraz piwo i wino do posiłków.
ceny od
€3049/os.
Hiszpania, Portugalia i Wyspy Kanaryjskie
29.12.2024 - 10.01.2025
12 noclegów
Rejs, który rozpoczyna się i kończy Majorce. Na trasie Sewilla, Lizbona, Lanzarote, Agadir, Malaga, Cartagena i Walencja. W cenie opłaty portowe, napiwki oraz piwo i wino do posiłków.
ceny od
€1149/os.
-
O co chodzi z bezgotówkowym systemem płatności?
Na pokładzie statku nie używa się gotówki. Pasażerowie w momencie zaokrętowania otrzymują karty elektroniczne, które są kartami identyfikacyjnymi, płatniczymi oraz kluczami do kabiny. Za pomocą karty pasażer reguluje swoje wydatki na pokładzie a pod koniec rejsu otrzymuje zestawienie wszystkich należności. Rachunek reguluje się w recepcji przed wyokrętowaniem za pomocą gotówki lub karty kredytowej. Kartę kredytową należy wcześniej zarejestrować a jeżeli płatność jest gotówką to wpłacić depozyt. Jedynym miejscem na statku, w którym operuje się gotówką jest kasyno.
-
Co w sytuacji, w której na trasie rejsu znajdują się kraje, do których obywatele polscy potrzebują wizy?
Niestety udział w rejsie nie zwalnia nas z obowiązku ich posiadania. Są jednak pewne odstępstwa od normy i czasami wizę można wykupić na statku, bez konieczności załatwiania jej w kraju. Niestety nie dotyczy to wizy amerykańskiej, w sytuacji której procedury są standardowe. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Cruise & Travel Group.
-
Czy przed wyjazdem potrzebne są jakieś specjalne badania albo szczepienia?
Badania nie są konieczne a szczepienia wymagane są tylko w sytuacji niektórych krajów tropikalnych. Informacje na temat obowiązkowych lub zalecanych szczepień można uzyskać w najbliższym Sanepidzie lub u naszych pracowników.
-
Czy z uwagi na nasze członkostwo w Unii Europejskiej musimy posiadać paszport, czy wystarczy dowód?
Z dowodem możemy podróżować tylko po krajach należących do Unii i nawet jeżeli na trasie rejsu jest tylko jeden kraj do niej nie należący, to musimy posiadać paszport. Bez niego nie zostaniemy zaokrętowani a deklaracja, że nie będziemy schodzili na ląd w tym kraju również nie pomoże. Nasz paszport powinien być ważny minimum 6 miesięcy od momentu zaokrętowania na statek.
-
Jaki język obowiązuje na statkach AIDA Cruises?
Na pokładzie statków AIDA obowiązującym jest język niemiecki. Wszelkie broszury informacyjne drukowane są w tym języku. Wszyscy członkowie załogi mówią natomiast zarówno w języku niemieckim jak i angielskim. Również najważniejsze ogłoszenia, a także menu w barach i restauracjach dostępne są w języku angielskim.
-
Karta pokładowa – co to takiego?
Karta pokładowa pełni jednocześnie kilka funkcji – jest kartą płatniczą, dokumentem tożsamości i kluczem do kabiny. Kartę tę nosimy przy sobie przez cały rejs. Szczególnie trzeba o niej pamiętać podczas wizyt w kolejnych portach. Wtedy muszą ją mieć przy sobie również dzieci. Każdorazowo przy zejściu i powrocie na statek musimy ją okazać ochronie, która wyposażona w specjalny czytnik będzie miała możliwość nas zidentyfikować.
-
Jak to jest na statku jeśli chodzi o osoby palące papierosy?
Na statkach wycieczkowych obowiązuje zakaz palenia papierosów we wnętrzu statku. Wyjątek stanowią kabiny z balkonami. Poza tym na pokładach są wydzielone strefy dla palących, gdzie umieszczone są popielniczki – również przy basenie i na pokładach spacerowych.
-
Czy na statku jest opieka medyczna?
Na statku dostępna jest opieka medyczna. Swoje dyżury pełnią lekarze i pielęgniarki, informacja o godzinach dyżurów zawsze podana jest w broszurze informacyjnej, która trafia wieczorem do naszej kabiny. Konsultacje lekarskie są dodatkowo płatne. Dostępne jest również pogotowie całodobowe, numer alarmowy również znajduje się w informacjach w broszurze.
-
O co chodzi z napiwkami dla obsługi na pokładzie statku?
Napiwki to już tradycja rejsów wycieczkowych. Są one rozdzielane pomiędzy obsługą Państwa kabiny i stolika w restauracji. Dla Państwa wygody napiwki na statkach AIDA są już wliczone w cenę rejsu i nie trzeba mieć przy sobie środków na uhonorowanie obsługi.
-
Czy w trakcie rejsu mogą być odczuwalne objawy choroby morskiej?
Podczas ustalania tras rejsów wybiera się okresy, w których warunki atmosferyczne są najlepsze w danym regionie świata. Niestety w ostatnich latach zdarza się coraz więcej anomalii i zmian pogodowych. Dlatego statki wyposaża się w nowoczesne systemy stabilizatorów, które minimalizują jakikolwiek dyskomfort prawie do zera. Oczywiście kwestia choroby morskiej jest bardzo indywidualną sprawą i dla niektórych osób już świadomość przebywania na statku jest niekomfortowa. To tak jak z jazdą autobusem, jedni nie mają żadnych problemów, inni muszą stale zażywać leki.